Temperature di culore è coordenate di culore

Temperature di culore

Quandu un corpu neru standard hè riscaldatu (cum'è u filu di tungstenu in una lampadina incandescente), u culore di u corpu neru cumencia à cambià gradualmente longu u rossu scuru - rossu chjaru - aranciu - giallu - biancu - blu mentre a temperatura aumenta. Quandu u culore di a luce emessa da una fonte di luce hè u listessu cum'è quellu di u corpu neru standard à una certa temperatura, chjamemu a temperatura assoluta di u corpu neru à quellu tempu cum'è a temperatura di culore di a fonte di luce, rapprisintata da a temperatura assoluta. : K.

(Senzu cumunu di a temperatura di u culore) Tabella 1

temperatura di culore

culore chjaru

effettu atmosfera

> 5000K

frescu (biancu bluastru)

sensazione di friddu è desertu

3300K-5000K

mediu (vicinu à a luce naturale)

nisun effettu psicologicu visuale evidenti

<3300K

caldu (biancu cù fiori d'aranciu)

sensazione calda è dolce

1 3000K è 5000K

(Percezione di a temperatura di u culore) Table II

temperatura di culore

percepzioni

culore chjaru

sintimentu

effettu di illuminazione

2000-3000K

0,5 ore dopu à l'alba

Giallu d'oru - biancu cù russu

caldu

dignità

3000K-4500K

2 ore dopu à l'alba

biancu cù giallu

caldu à mezu

naturali

4500K-5600K

4 ore dopu à l'alba

biancu

mezzu

cunfortu

> 5600K

nuvoloso

biancu cù blu

cool à mezu

brillanti

 2 Cuntrastu di temperatura di culore

Coordenate di culore

I coordenate nantu à a pista di u corpu neru sò chjamati temperatura di u culore, è ci sò coordenate definite; i coordenate fora di a trajectoria di u corpu neru (vicinu à a trajectoria di u corpu neru) sò chjamaticorrelatia temperatura di u culore, chjamatu ancu a temperatura di u culore. Per esempiu, per a temperatura di culore di6250 mila, a coordenata di culore x=0,3176 y=0,3275. Temperature, da bassu à altu, tutti i punti di temperatura di culore formanu una linea (curva), chì hè chjamata "traiettoria di temperatura di culore di u corpu neru".

Tuttavia, a temperatura di culore spessu riferita avà hè in realtà "temperatura di culore correlata" (CCT); A "temperatura di u culore" hè ancu utilizatu per u puntu (coordenate) chì ùn hè micca nantu à a pista, ma ùn hè micca luntanu, è u so valore di temperatura di culore hè u valore di u puntu più vicinu à a pista. In questu modu, per a stessa temperatura di culore, ci sò parechji punti

fora di a pista, è i linii di cunnessione di sti punti sò chjamati "isotermi"; Questu hè, tutte e coordenate nantu à sta linea anu a stessa temperatura di culore. Dà una foto. I figuri in a figura mostranu l'"isoterma", a curva hè a "trajettoria di u corpu neru", è l'ellisse hè a gamma di coordenate diLampada 6500kstipulatu da u statu.

A tabella sottu per i dettagli

3 isoterma

A coordenata di cromaticità hè a coordenada di i culori. Avà cumunimenti usati coordenate di culore, l'assi horizontale hè x, è l'assi verticale hè y. Cù coordenate di coordenate di cromaticità, un puntu pò esse determinatu nantu à a coordenada di cromaticità. Stu puntu rapprisenta accuratamente u culore luminoso. Questu hè, a coordenata di cromaticità rapprisenta accuratamente u culore. Perchè a coordenata di cromaticità hà dui numeri è ùn hè micca intuitive, a ghjente piace aduprà a temperatura di u culore per spressione apprussimatamente u culore luminoso di a fonte di illuminazione. In fattu, a temperatura di u culore hè calculata per mezu di a coordenata di cromaticità, è a temperatura di u culore ùn pò esse ottenuta senza a coordenada di cromaticità. S'ellu hà un culore assai scuru, cum'è verde, blu, etc., pudete calculà a "lunghezza d'onda principale" è a "purità di culore" per mezu di a coordenata di cromaticità per rapprisintà visualmente u culore. Per i lampi di risparmiu d'energia, u statu hà stipulatu i seguenti requisiti di coordenate di cromaticità, è u valore di deviazione hè menu di 5SDCM.

 

 Numeru Nome Simbulu X Y Temperature di culore Ra

F6500 culore di u ghjornu RR .313 .337 6430 80

F5000 biancu neutru RZ .346 .359 5000 80

F4000 biancu friddu RL .380 .380 4040 80

F3500 biancu RB .409 .394 3450 80

F3000 biancu caldu RN .440 .403 2940 82

F2700 colore incandescente RD .463 .420 2720 82

 

I disegni attaccati è u standard di l'energia stella

4 CIE1931

Trà i trè culori primari, solu rossu hà una temperatura di culore di circa 900K, mentri àutri culori ùn anu micca cuncettu di temperatura di culore. Per esempiu: u ferru ùn diventerà micca verde o turchinu, ùn importa micca cumu si riscalda. A temperatura di u culore hè aduprata per rapprisintà u culore di a luce di l'illuminazione (vicinu à u biancu). Temperature di culore bassu, biancu cù giallu, chjamatu tonu caldu; Alta temperatura di culore, biancu cù blu, chjamatu tonu friddu. A luce verde ùn pò esse spressione da a temperatura di u culore; A luce blu ùn hà ancu a temperatura di culore.

Pudemu vede chì a diferenza di coordenate di cromaticità à i dui estremità di l'isoterma hè ovvia, vale à dì, a temperatura di u culore correlated hè a stessa (vale à dì nantu à l'isoterma), ma a diferenza di culore di a so luce pò ancu esse vistu da l'ochju umanu. . Quandu ci hè una certa diferenza in a temperatura di u culore correlated, a differenza di culore hè più prubabile di accade. In generale, i pruduttori di LED classificanu a so temperatura di culore LED correlata secondu i requisiti di i standard currispondenti. Ùn ci hè micca prublema in l'appiecazione di i posti di illuminazione generale, ma in l'occasioni di l'applicazione cù esigenze strette di differenza di culore, i prudutti LED cù coordenate di culore fini deve esse sceltu per a produzzione.

Eccu a riferenza data da Energy Star:

5 CIE1931 XY

Riferimentu di certi pruduttori:

6 Classificazione XY

(Alcune foto venenu da Internet. Se ci hè una violazione, per piacè cuntattateci è sguassate immediatamente)


Tempu di Postu: Dec-08-2022
Chat in ligna WhatsApp!